Trivsel


Psykisk og socialt arbejdsmiljø


Et godt psykisk arbejdsmiljø giver motiverede medarbejdere. Det skaber bedre samarbejde på arbejdspladsen og gør medarbejderne engagerede og bedre i stand til at håndtere forandringer. Det bidrager til bedre trivsel og mindre sygefravær, hvilket igen kan bidrage positivt til bundlinjen.


Arbejdsgiveren har pligt til at sørge for, at medarbejderne ikke bliver syge på grund af det psykiske arbejdsmiljø – og det er en god ide at gøre en systematisk indsats: Ca. 10 pct. af de ansatte oplever nemlig ofte at være stressede. Knap 10 pct. bliver udsat for vold eller trusler i løbet af et år, mens 12 pct. bliver udsat for mobning. Kilde: Arbejdstilsynet.

Amilkon rådgiver om psykisk og socialt arbejdsmiljø i samarbejde med psykoterapet Lene Buhl Chrisfoffersen, som er indehaver af Lifework.

 

Lene har mange års erfaring med psykisk arbejdsmiljø og udfører bl.a.


  • Rådgivning af virksomheder og ledere. Bl.a. viaPeopleTools 360 graders lederprofil
  • Arbejde med medarbejdertrivsel
  • Kurser og foredrag
  • Stressbehandling og forebyggelse

 

Lene har en 4 års certificeret NLP psykoterapeut- og konsulentuddannelse fra Dansk NLP Institut ved Ole Vadum Dahl, som hun tog i årene 1991-1995. Uddannelsen er godkendt af Sammenslutningen af Psykoterapeutisk Uddannelsesinstitution (SPUD) og Den Europæiske Sammenslutning for Psykoterapi (EAP) i Wien.


Læs mere om Lifework her.

 

Amilkon tilbyder kurser om forebyggelse af stress og coaching af stressramte i samarbejde med certificeret stresscoach Lisbeth Windeballe Rasmussen.

 

 

Amilkon ApS

Hollufgårdsvej 12 A

5260 Odense S

Autoriseret arbejdsmiljørådgiver